V posledných rokoch sa v manažérskych kruhoch čoraz viac udomácňuje poznatok, že výkonnosť a prosperita podnikov v značnej miere závisia od zaužívaných hodnôt, presvedčení, noriem, pravidiel, vzorcov konania a rituálov, to znamená od podnikovej kultúry. Záujem o podnikovú kultúru sa začal výraznejšie prejavovať aj potom, čo teoretici v oblasti riadenia i praktickí manažéri znova „objavili“ dôležitosť a význam ľudského faktora v podnikaní. Potvrdili, že každý podnik má svoju vlastnú unikátnu kultúru a jej prislúchajúce špecifické hod-noty. Firemná kultúra je v podniku vytvorená spoločne, spoločne zachovávaná, udržiavaná a spoločne menená.
Firemná kultúra je javom, ktorý je veľmi zložitý a ťažko definovateľný, ale významným spôsobom ovplyvňuje dlhodobú úspešnosť podniku. Na jednej strane môže byť zdrojom sily podniku a nositeľom jeho konkurenčnej výhody, na druhej strane však môže byť brzdou jeho rozvoja. V súčasnej dobe, keď konkurencia rastie vo väčšine oblastí podnikania, keď sa kvalita a orientácia na zákazníka stáva nevyhnutnou podmienkou existencie podniku sa úloha podnikovej kultúry vo vzťahu k výkonnosti podniku stále viac zdôrazňuje.
Cieľom semestrálnej práce je analyzovať firemnú kultúru, preskúmať faktory a vzťahy, ktoré ju ovplyvňujú, zistiť vzájomnú podporu medzi podnikovou kultúrou a stratégiou firmy a vplyv kultúry na celkovú činnosť firmy.