Výroba je charakterizovaná ako vytváranie materiálnych a s nimi spojených nemateriálnych statkov, ktoré zodpovedajú trhovému dopytu. Produkcia tovaru je spojená s konkrétnym výstupom (output). Tento výstup vzniká tým, že vstupné faktory (input), predovšetkým materiál, sa podrobia transformačnému procesu. Výroba predstavuje základnú hodnototvornú f-ciu podniku a výsledný produkt je súhrnom úžitkových vlatností.
Trhová ekonomika vyžaduje novú, a to podnikateľskú orientáciu manažmentu výroby. Tzn., že tak tvorbu výr. náplne F, ako aj rozvoj výroby treba odvodzovať od požiadaviek trhu a hlavne od jeho perspektív. Východiskom podnikateľského MV je zabezp. odbyt produkcie. Predpokladá to aktívny komerčný prístup vo výrobe , získavať trhy, zákazníkov a postupne utvárať stabilné transfiremné vzťahy. Tým sa garantuje dlhodobá odbytová stratégia, čo je komerčný základ fungovania podnikat. jednotky.