Vzťah ĽZ v podnikoch služieb a podnikového marketingu, význam interného marketingu ĽZ sú nielen neoddeliteľným faktorom služieb, sú ich primárnym faktorom. V podnikoch poskytujúcich služby sú ľudia prítomní nielen pri produkcii, ale aj pri poskytovaní služieb. Úspech marketingu podnikov služieb do značnej miery závisí od efektívneho riadenia ĽZ, čiže od výberu, školenia, motivácie atď. Silné povedomie zamestnancov o kľúčovom význame zákazníka, školenie v oblasti nového prístupu k zákazníkom, záujem a starostlivosť o zamestnancov zo strany zamestnávateľa a iné stratégie sú významnými faktormi zvyšovania ziskov, spokojnosti zamestnancov a zákazníkov, vyššej konkurencieschopnosti. Význam ľudského prvku ajeho kvality v službách je nepopierateľný, je to koncepcia vedúca k úspechu a efektivite.