1. Problémové situácie sociálneho pracovníka • Ak sa lojalita sociálneho pracovníka ocitne uprostred konfliktov záujmov
•
Ak sociálny pracovník pôsobí pri štátom organizovanej kontrole občanov
•
Ak sa povinnosť sociálneho pracovníka hájiť záujmy klienta dostane do konfliktu s požiadavkami na účinnosť a užitočnosť
2. Tri roviny profesionálnej etiky
•
Aplikácia všeobecne etických princípov, zákonitostí, hodnôt a noriem na oblasť medziľudských vzťahov určitej profesie
•
Aplikácia osobitných etických noriem vyplývajúcich z určitého špecifického profesionálneho zamerania práce
•
Aplikácia pravidiel etikety 3. International Federation of Social Workers (IFSW)
Deklarácia etických princípov sociálnej práce
Washington 1992
4. Sociálna práca:
•
bráni, presadzuje a podnecuje nezávislosť klientov
•
bráni rovnosť - v oslobodení sa od represií a podradných životných podmienok
•
smeruje ku každému bez akejkoľvek diskriminácie 5. Sociálna práca
4. rešpektuje ľudské práva a demokraciu 5. zaručuje ochranu integrity svojim klientom 6. sa realizuje za aktívnej spoluúčasti klientov