Rastúca komplexnosť a význam logistických systémov v podniku vedie k potrebe cieleného plánovania, riadenia, kontroly a koordinácie jednotlivých dielčich úsekov a činností logistiky. Pre posúdenie optimálnej úrovne riadenia a výkonu logistických činností v podniku je nevyhnutné sledovať vývoj logistických služieb a logistických nákladov a ich vzájomného pomeru. Logistické služby - výkony poskytované logistickým systémom tak, ako ich vníma zákazník: • dodacia lehota: čas, ktorý uplynie od okamihu zadania objednávky zákazníkom až po okamih disponibility objednaného tovaru u zákazníka
•
dodacia spoľahlivosť: úroveň dodržiavania stanovenej (dohodnutej) dĺžky dodacej lehoty
•
dodacia pružnosť: rýchlosť reakcie na meniace sa požiadavky zákazníkov
•
dodacia kvalita: schopnosť dodržať dohodnuté parametre dodávkového servisu (množstvo, kvalita materiálu, spôsob balenia, spôsob dodania)