- hl. úlohou je tvorba a zdokonaľovanie org. štruktúry - tvorba org. štruktúry predstavuje formálny systém, kt. manažérom umožňuje uskutočniť ĎP, zabezpečiť prac. špecializáciu, koordinovať činnosti a delegovať právomoci v záujme efektívneho dosiahnutia týchto cieľov
ZMYSEL: utvoriť podmienky na koordináciu úsilia pomocou vytvárania štruktúry procesov a štruktúry vzťahov medzi úlohami, právomocami a zodpovednosťou - treba odlíšiť dva pojmy: 1. štruktúra procesov - cieľavedomé úsilie manažérov zamerané na určenie spôsobov, ako majú pracovníci vykonávať dané práce 2. štruktúra vzťahov - vyjadruje stabilnú org. štruktúru, niekedy označovanú ako kostra organizácie, kt. poskytuje základňu na jej fungovanie - O ako proces musí zohľadňovať niekoľko skutočností: a) org. štruktúra musí vychádzať z cieľov, stratégie a plánov, pretože od nich sa odvodzujú činnosti b) musí vyjadrovať disponibilnú právomoc manažmentu c) efektívna org. štruktúra musí vychádzať z danej situácie - proces O vychádza z plánovania a obsahuje postupnosť týchto krokov: 1. identifikácia a klasifikácia požadovaných činností 2. zoskupovanie činností z hľadiska zdrojov a situácií, 3. delegovanie právomocí, 4. horizontálna a vertikálna koordinácia právomocí a informačných vzťahov - nadväzujú naň ostatné man. funkcie (personalistika, vedenie, kontrola)