Firma ELAS, s.r.o. si necháva spracovávať účtovníctvo externou firmou. Pre svoje potreby však potrebuje mať prehľadne spracovaný systém vystavených a došlých dokladov, z ktorého si priamo tieto doklady môže tlačiť a sledovať z nich rôzne vyhodnotenia. (obrat, priebežná DPH a pod.). Zo začiatku musí tento systém umožniť evidenciu došlých a odoslaných faktúr, došlých a odoslaných predfaktúr a jednotných colných deklarácií. Spracovanie týchto dokladov si firma bude realizovať prostredníctvom distribuovaného spracovania dát, pričom spracovanie prebieha v 3 uzloch - v 1 z nich sa spravujú faktúry, v 2. predfaktúry a v 3. jednotné colné deklarácie (JCD).
Systém využíva 3 hlavné tabuľky - DOKLAD, FAKTURA a TYP DOKLADU. Takýmto návrhom tabuliek je vopred myslené aj na prípadné rozširovanie systému, kedy by bolo treba evidovať aj iné druhy dokladov.