MG KOMUNIKACIA:Informovať, oboznamovať s produktmi, vysvetľovať ich vlastnosti, vyzdvihnúť ich úžitok, kvalitu, hodnotu, prospešnosť, ale vedieť aj počúvať, prijímať podnety a požiadavky sb a reagovať na ne.Komunikačný systém: reklama, podpora predaja, public relations, osobný predaj(vhodná kombinácia= komu. Mix) PROCES MGK: zdroj a odosielateľ->reklamná stratégia (kódovanie)->prenos správy na nosičoch->šum->naša reakcia->spätná väzba(úspešnosť)Tvorba kom.mixu: stanovenie cieľov: povedomie, postoj, vyskúšanie, opakovaný nákup zohľadnenie faktorov ovplyv.mix: kt. zložka najlepšie spĺňa ciele (typ zákazníka, typ produktu, štádium životného cyklu) spracovanie kom. stratégie: push (pretlačiť ho cez DK)/pull (zvýšiť záujem sb aby vyhľadal info) určenie výšky rozpočtu a jeho rozdelenie: (% z obratu, čo si môžeme dovoliť, konkurenčná parita, metóda cieľov a úloh) vyhodnotenie kom.mixu RekLaMa:každá platená forma nepersonál. prezentácie a podpory myšlienok, t./s., kt. vykonáva identifikovateľ. zadávateľ Model: KTO oznamuje, ČO, ZA akých podmienok, CEZ kt. DK, KOMU, S akým účinkom Proces 5M (Mission-poslanie, Money-peniaze, Message-posolstvo, Media, Measurement-meradlo) Ciele špecifická komunikačná úloha, kt. má splniť vo vzťahu k vymedzenej cieľovej skupine počas určitého ob. (reklamná pyramída: nevedomosť na povedomie, znalosť, presvedčenie, túžba, konanie) rozhodovanie o rozpočte:štádium život.cyklu, podiel na trhu, konkurencia, frekvencia, diferenciácia produktu výber reklamnej správy: kvalita obsahu a jej komunikač.schopnosť Prostriedky inzerát, leták, prospekt, plagát, pútač, TV šot, rozhlasová reklama (!výber mádií) Hodnotenie vzťah reklam.cieľa a splnenie PoDpOrA PrEdAjA: Nástroje sb podpory predaja: vzorky, kupóny, ponuka návratiek, multibalenia, prémie,odmeny za vernosť, displeje a výstavky, súťaže a hry šťastia, Nástroje obchodnej podpory: zľava pri opakovanom/nákupe, merchandizing, spoločná reklama, reklama v mieste predaja, poradenstvo a školenia, uvedenie obchodníkov v reklame PuBlIc ReLaTiOnS: ovplyv. verejnej mienky hlavné prostriedky: spravodajské správy, verejné vystúpenia predstaviteľov, zvláštné podujatia, sponzorstvo, interné periodiká OsObNý PrEdAj: proces podpory a presviedčania potenciálnych zákazníkov ústnou formou (úlohy: zber info, zisk objednávok, poradenstvo, tvorba postojov a image)Proces vyhľadanie nových zákazníkov, predpríprava, nadviazanie obchodného kontaktu, prezentovanie a demonštrovanie, prekonanie námietok, uzavretie kúpy, úlohy po predaji