Marketingový plán Vychádzajúc z poslania organizácie, z jej definovaných cieľov, dôslednej analýzy trhu a formulovanej marketingovej stratégie, môže podnik pristúpiť k zostaveniu marketingového plánu. Marketingový plán konkretizuje predstavy podniku o pôsobení na cieľových trhoch. Jeho úlohou je udržiavať a rozvíjať potrebnú väzbu medzi cieľmi organizácie a identifikovanými príležitosťami v súvislosti so zdrojmi podniku v určitom období. Marketingový plán je výsledkom marketingového plánovania a patri medzi najdôležitejšie výstupy marketingového procesu. Marketingový plán predstavuje súbor konkrétnych rozhodnutí a opatrení na realizáciu cieľov a definovanie prostriedkov na ich realizáciu. Hovorí o tom, čo a ako sa má dosiahnuť. Týmto získava charakter určujúceho vykonávacieho dokumentu pre riadenie a koordináciu marketingových cieľov podniku. Predstavuje dokument, ktorý sa spracováva periodicky na nasledujúci rok (roky) alebo podľa potreby, napr. pri vstupe na nový trh, pri uvedení nového produktu na trh, pri zmene majiteľov podniku a pod. Marketingový plán má v tomto procese motivačnú funkciu, je výrazom aktívneho a tvorivého prístupu k trhu. Marketingový plán plní tieto funkcie: • verifikačnú - je základným dokumentom, ktorý odráža reálnosť plánovaných cieľov a rozvojových programov, • koordinačnú - je základným dokumentom, podľa ktorého sa koordinujú marketingové aktivity jednotlivých organizačných zložiek, • kontrolnú - predstavuje súbor "noriem", podľa ktorých sa hodnotí realizácia marketingových aktivít.