ING Group vznikla v roku 1991 spojením bankovej skupiny NMB Postbank Group a najväčšej holandskej poisťovne Nationale-Nederlanden. Spoločné ambície a príbuzné korene oboch inštitúcií dali možnosť na vzniknutie názvu Internationale Nederlanden Group. Neskôr sa však vo finančných kruhoch rozšírilo označenie ING . Spoločnosť na to reagovala zmenou štatutárneho názvu na ING Group N.V.
ING je známa svojím iniciatívnym prístupom k potrebám klientov pri poskytovaní integrovaných služieb v oblasti poisťovníctva, bankovníctva a správy aktív. Od ostatných finančných inštitúcií sa odlišuje úspešným pôsobením v oblasti životného poistenia v rozvojových ekonomikách. Ďalšou špecializáciou je ING Direct - internetový a direct marketingový koncept retailového bankovníctva, vďaka ktorému oslavuje úspechy vo vyspelých ekonomikách. ING vyniká unikátnym programom Employee Benefits, ktorého podstatou je ucelený program zamestnaneckých výhod mimo klasického mzdového odmeňovania, akými sú napríklad penzijné plány a motivačné poistenia, ktoré ponúka spoločnosť väčším či menším podnikom a ich zamestnancom.
ING Group N.v. nie je zameraná len na zisk, ale zároveň podporuje veľa charitatívnych projektov .
Globálna finančná skupina ING (International Netherlanden Group) ponúka služby 60 miliónom súkromných, firemných a inštitucionálnych klientov vo viac než 50 krajinách.