Empirická (pragmatická) škola - empirický prístup je veľmi rozšírený v am. M - je založený na analýze a zhodnotení skúseností man. práce - predstavitelia sa zaoberajú predovšetkým skúsenosťami a návrhmi na riešenie reálnych problémov a spravidla nerozvíjajú nejaké výraznejšie teoretické základy (zovšeobecňujú poznatky praxe) - prínosom a hl. dôvodom je snaha predstaviteľov vypracovať a na základe praktických skúseností formulovať konkrétne odporúčania pre man. činnosti
P.F. Drucker - najznámejší predstaviteľ, má skúsenosti v konzultačnej, pedagogickej a publikačnej oblasti - zovšeobecňuje svoje živ. skúsenosti v praxi riadenia - najvýznamnejšie práce: * Vek diskontuity/nespojitosti - monografia, v kt. sa Drucker spolu s ďalšou prácou Riadenie v turbulentnej dobe - zamýšľa sa a upozorňuje na nutnosti zmien man. práce a man. myslenia v súvislosti s prudkým rozvojom vedecko-tech. pokroku => všetky vonkajšie zmeny by sa mali využívať ako príležitosti pre rozvoj P => je podstata riadenia v období turbulentných zmien spočíva v inovatívnom riadení a veľmi pružnej realizácii inovačných stratégií (určité jedinečné udalosti sa nemôžu plánovať, ale dajú sa predvídať a následne využiť) * Inovácie a podnikateľstvo - venuje sa otázkam inovácií, poukazuje na zákl. zdroje inovačných príležitostí * Podnikové riadenie a hosp. výsledky * Výkonní vedúci - práce, kt. si zasluhujú pozornosť v poslednom období, preložené do češtiny: * Management. Budoucnost začíná dnes a Postkapitalistická spoločnosť - práce zaoberajúce sa súčas-nými otázkami M, otázky budúceho rozvoja M + čo bude nasledovať ďalej v rozvoji sp. * Cestou k zítřku * Svědkem bouřlivého času. Ekonomika - politika - lidé * Řízení v období velkých změn