Hlavnou úlohou marketingu je uspokojovanie potrieb zákazníkov, ktoré sa dosahuje prostredníctvom marketingového mixu. Marketingový mix je podstatou koncepcie moderného marketingu. Je prostriedkom, pomocou ktorého možno uspokojovať mnohoraké požiadavky zákazníkov. Predstavuje spojenie 4 prvkov- produkt, cena, distribúcia, reklama, aby sa podarilo uspokojiť všetky očakávania a potreby zákazníkov.
Pojem marketingový mix sa spája s menom N. H. BORDENA, ktorý prirovnal marketingový mix ku „cake-mixu“ (zmesi na koláč). Chuť koláča podľa BORDENA možno vylepšiť, ak sa mierne zvýši podiel jednej zložky (cukru). Zdôrazňuje ale, že táto zmes sa nesmie „predobriť“. Došlo by k porušeniu vyváženosti jednotlivých zložiek. Podobne to je aj v marketingovom mixe. I tu je potrebné rešpektovať vzájomnú previazanosť jednotlivých nástrojov marketingového mixu. I tu výsledok závisí od správneho pomeru, správnej kombinácie všetkých zložiek marketingového mixu.