Témou tejto diplomovej práce je aktuálna problematika reklamy posunutá do roviny kritických analýz sociokultúrnych dopadov reklamy. Táto práca narába s východiskami rôznych spoločensko-vedných odborov venujúcich sa danej problematike ako masmediálna komunikácia, kulturológia, sociológia, psychológia, etika ets. Obsahovo je diplomová práca rozdelená do piatich kapitol. V prvej časti sa venujem teoreticko metodologickým východiskám, resp. vymedzeniu pojmov, tak ako s nimi budem narábať. Druhá časť mapuje historický vývin reklamy od počiatkov až po dvadsiate storočie. Nasledujúca kapitola poukazuje na dominantné body reklamného priemyslu, s ktorými narábajú reklamní stratégovia. Štvrtá kapitola rozoberá vplyv psychológie na rozvoj reklamného priemyslu. Taktiež som zameral pozornosť na procesy manipulácie a persuázie vychádzajúce s využívania psychológie týmto oborom. Posledná časť je venovaná sociokultúrnym dopadom reklamy, kde sa zaoberám problematikou práce, identity, sociálnej reklamy, diktátu fenoménu IN a OUT, čím sa snažím poukázať na široký priestor sociálny i kultúrny, neúprosne zasiahnutý reklamným priemyslom.