Literatúra z oblasti marketingu je už aj u nás veľmi bohatá. Väčšina autorov sa však zaoberá takými témami, ktoré ich z rôznych dôvodov najviac zaujímajú. V dôsledku toho môže vzniknúť nesprávny názor na relatívny význam jednotlivých tematík. Marketing totiž môžeme posudzovať z rozličných hľadísk. Niektoré hľadisko preferuje marketingové plánovanie, iné zase marketingový výskum či organizačný model, alebo jednotlivé marketingové nástroje.
Ako už samotný názov Základy marketingu, ale i určenie tohto textu naznačujú, že úmyslom autorov nebolo objavovať nejaké základné definície v oblasti marketingu. Tento učebný text je určený študentom 2. ročníka študujúcich na Podnikovohospodárskej fakulte v Košiciach Ekonomickej univerzity v Bratislave, ktorí s predmetom rovnomenného názvu začínajú reťazec marketingových predmetov. Preto poslaním tohto učebného textu je zaoberať sa základmi marketingu vo všeobecnejšej a komplexnej rovine. Hlavným cieľom autorov bolo vytvoriť základnú konštrukciu na pochopenie podstaty marketingu s tým, že tieto vedomosti sa potom budú rozvíjať v ďalších nadväzujúcich marketingových predmetoch. Preto náš učebný text predstavuje určitý prehľad toho, čím sa v skutočnosti marketing zaoberá.
Autori vyslovujú poďakovanie recenzentom prof. Ing. Ľ. Mesárošovi, CSc., Ing. M. Mariašovi, CSc., a Ing. M. Dobríkovi za starostlivé posúdenie textu, cenné rady a pripomienky k rukopisu, ktoré pomohli skvalitniť jeho spracovanie. Zároveň ďakujú RNDr. V. Jablonskej za jazykovú úpravu, p. E. Kaškovej za prepísanie textu a študentovi R. Dudekovi za grafickú úpravu.