Vývoj motorov
Praveký ľudia objavili oheň, našli tým spôsob, ako získať energiu, pretože pri horení sa uvoľňuje teplo a svetlo. Trvalo však dva milióny rokov, kým bol vynájdený parný stroj. Skonštruoval ho škótsky fyzik James Watt a umožnil tak premeniť tepelnú energiu na mechanickú, schopnú konať prácu. Koncom 18. storočia sa vďaka zdokonaleniu výroby železa a ocele začali vyrábať výkonnejšie a spoľahlivejšie parné stroje. Významným objavom bola parná turbína, zásluhou najmä švédskeho fyzika C.G. Lavala a angličana Ch. Parsonsa. O niekoľko desaťročí sa začali vedci zaujímať o spaľovacie (plynové) motory. Aj keď prvým priekopníkom týchto strojov bol Jean Lenoir, Nikolaus August Otto ho zdokonalil a dostal naň patent v roku 1886.Neskôr sa začal používať praktickejší benzínový a neskôr naftový motor (vynašiel ho Rudolf Diesel). Začiatkom 20. storočia sa objavil návrh prúdového motora. Dnešné lietadlá poháňané práve takýmto spôsobom dokážu prekonať aj rýchlosť zvuku. Zatiaľ posledným štádiom vývoja motora je raketový motor, ktorý sa používa na uvedenie kozmických lodí, sond a pod. na príslušnú dráhu. Dnes sa používajú všetky spomenuté typy motorov, no sú dokonalejšie skonštruované a energia, ktorú vyprodukujú, je niekoľkonásobne vyššia