Základný motív podnikania podľa modernej teórie podnikania Autori : Kirzner, Schultz, Leibenstein Moderná teória podnikania chápe podnikanie ako činnosť, ktorá sa zameriava na dosiahnutie rovnovážneho stavu v ekonomike - zisk sa v modernej teórii podnikania považuje za základný motivačný faktor. Podnikanie stále zostáva tvorivou činnosťou. Podnikanie sa zameriava na vyhľadávanie medzier na trhu, ktoré môžu predstavovať ekonomické príležitosti pre podnikateľa. - Požiadavky, ktoré kladie moderná teória podnikania na podnikateľa : o podnikateľ musí poznať ekonomické príležitosti súčasného alebo aj budúceho trhu a mať ideu ako tieto príležitosti využiť o podnikateľ musí poznať právne aspekty podnikania o podnikateľ musí zvoliť správny čas pre vstup na trh s odhadom na príležitosti, stav konkurencie (súčasnú ale aj perspektívnu) o podnikateľ musí byť technicky, osobnostne a finančne pripravený na podnikanie o podnikateľ musí mať pripravený podnikateľský zámer