Bankový marketing - podstata, vymedzenie Marketing je proces plánovania a realizácie koncepcie, tvorby cien, propagácie a rozširovania myšlienok, tovaru a služieb, za účelom vyvolania výmeny, ktorá uspokojí požiadavky jednotlivcov a organizácií. (Americká marketingová asociácia) Marketing je spoločenský a riadiaci proces, ktorým jednotlivci a skupiny získavajú to, čo potrebujú a požadujú prostredníctvom tvorby, ponuky a výmeny výrobkov a hodnôt s ostatnými. (P. Kotler) Marketing je proces manažmentu, ktorý zodpovedá za identifikovanie anticipovanie a uspokojovanie požiadaviek zákazníka, so súčasným dosahovaním zisku. (British Institut of Marketing) Marketing je nástroj komunikácie s klientom a nástroj konkurenčného boja. Marketing je uspokojovanie, vytváranie a stimulovanie klientskych potrieb, tvorba preferencií. Bankový marketing - podstata, vymedzenie Marketing je manažment imidžu banky, vývoja, tvorby a predaja jej produktov, vrátane manažmentu nástrojov a distribučných ciest ich predaja, tvorba a realizácia obchodnej, produktovej a cenovej politiky banky. V bankovníctve je marketing sám o sebe produktívnou činnosťou. Marketing znamená spôsob prístupu k problémom, podnikateľskú filozofiu. Marketing ako filozofia podnikania vyžaduje od bankových subjektov nielen jasnú politiku v oblasti produktov a služieb, ale zreteľne definovanú a na trh orientovanú obchodnú politiku, ktorej predmetom je predovšetkým riešenie problémov klientov. Bankový marketing - podstata, vymedzenie - Bankovým marketingom sa rozumie riadenie predaja bankových produktov a služieb presne vymedzeným skupinám klientov na základe trhových analýz. - Bankový marketing je systematické orientovanie celej podnikateľskej politiky banky na uspokojovanie potrieb a očakavaní existujúcich a potenciálnych bankových klientov s cieľom dosiahnuť na základe analýz a pozorovaní trhu ziskový predaj produktov a služieb segmentom klientov.