V tejto práci vystupuje do popredia, akú zodpovednosť voči spoločnosti, prírode ba dokonca aj budúcim generáciám majú ľudia kompetentní na projektovanie a samotnú realizáciu dopravnej siete v lesoch. Nesprávne rozhodnutia v tejto oblasti môžu zanechať dlhodobé alebo trvalé následky na životnom prostredí. Preto nestačia iba vedomosti a odborné znalosti, ale títo ľudia musia byť dostatočne skúsení a mať istý cit pre túto prácu.
V prvej časti tejto práce chcem poukázať na vysokú dôležitosť environmentálnej etiky v dnešnom podniku, s ktorou sa čoraz častejšie stretávajú manažéri podniku a v istom čase bolo potrebné zaviesť takzvaný environmentálny manažment podniku. Objasním úlohy a ciele environmentálnej etiky aj environmentálneho manažmentu. Budem sa tiež zaoberať problémami environmentálnej etiky a princípmi ich riešenia. Ďalej tu chcem objasniť dôležitosť sprístupňovania lesov a výstavbu dopravnej siete v lese. Bližšie chcem rozpracovať tvorbu dopravnej siete, tiež jej projektovanie a takisto realizáciu výstavby.
V druhej časti priblížim štátny podnik LESY SR, jeho organizačnú štruktúru poslanie, úlohy a ciele. Bližšie sa zameriam na Odštepný závod Šaštín, kde rozoberiem problematiku lesných ciest, v akom sú stave a čo je príčinou tohto stavu, pretože lesné cesty sú pre tento podnik neodmysliteľnou súčasťou. Bez nich by nemohol napĺňať svoje poslanie. Ešte bližšie sa zameriam na údržbu a rekonštrukcie lesných ciest a v závere tejto časti priblížim skutočný projekt rekonštrukcie, ktorý sa realizuje v roku 2008.
V tretej, návrhovej časti práce navrhnem riešenia, ako by sa dala zlepšiť situácia lesných ciest v Odštepnom závode Šaštín a čo by malo byť prioritou pri údržbe lesných ciest.
Vo štvrtej časti zhodnotím navrhnuté opatrenia, čo nimi odštepný závod dosiahne, aké sú výhody a nevýhody týchto opatrení