Rôzny zákazníci majú rôzne potreby. Nepožadujú všetci rovnaký produkt ani rovnaký úžitok z produktu. Dokonca ani individuálny produkt nebudú všetci zákazníci kupovať z rovnakých dôvodov. Podnik ktorý som založila sa zaoberá výrobou a predajom konfekcie. Pre určenie cieľovej skupiny a segmentu trhu som si vybrala týchto 5 kritérií a to: región, zamestnanosť, pohlavie, vek, povolanie, životný štýl. Každé kritérium som si rozdelila do skupín. Región: Východoslovenský, Stredoslovenský, Západoslovenský....... Východoslovenský región je pre moje podnikanie neatraktívny, z dôvodov veľkej nezamestnanosti a tým pádom aj slabej kúpyschopnosti obyvateľstva. Stredoslovenský región má tiež menej pracovných príležitosti a obyvatelia za prácou väčšinou dochádzajú do zahraničia, alebo na západné Slovensko. V tomto regióne je tiež vo veľkej miere zásobovaný trh textilom z Poľska, Číny, vynaložené prostriedky na presadenie na tomto trhu by boli zbytočnou investíciou.