Strategické plánovanie je jednou z najdôležitejších úloh manažmentu. Je to súhrn marketingových aktivít, ktorými podnikový marketingári zabezpečujú dosiahnutie vytýčených strategických a taktických cieľov. V rámci týchto cieľov sa musí zrealizovať marketingový výskum, ktorý vytypuje a usmerní marketingové aktivity firmy. Analýzy ukážu možnosti aplikácie marketingových aktivít, vytýčenia marketingových cieľov, stanovenie marketingovej stratégie vecného a časového ,,nasadzovania“ marketingových aktivít, vypracovanie konkrétneho marketingového programu a nevyhnutné väzby jednotlivých marketingových aktivít na konkrétne úlohy. Ďalej ukáže, ako riadiť vypracovanie rozpočtu, napísanie marketingového plánu, zabezpečenie väzby a komunikácie strategického plánu s ostatnými plánmi firmy, ako kontrolovať plnenie daného plánu, ako aj riadiť revíziu a prípadnú úpravu marketingového plánu.