1. Definujte predmet pedagogickej psychológie Pedagogická psychológia je špeciálna veda o psychologických zákonitostiach výchovno - vzdelávacieho procesu a je hraničnou vedou medzi pedagogikou a psychológiou. Patrí medzi psychologické vedy a pomáha praktickej oblasti.
2. Kto a kedy napísal prvé učebnice pedagogickej psychológie - prvá učebnica č. 1884 - Mayer - „Pedagogická psychológia“ - r. 1913 - Šustal - „Pedagogická psychológia“ - r. 1936 - Jurovský - „Pedagogická psychológia“
3. Charakterizujte metódu dotazníka Je to súbor logicky usporiadaných otázok v písomnej podobe, na ktoré respondenti odpovedajú tiež v písomnej podobe. -otvorený dotazník - otvorené otázky /voľné odpovede/ - zatvorený dotazník - zatvorené otázky /možnosti A,B,C/ - kombinovaný dotazník - /môže vpísať vlastnú odpoveď/ - dichotomické otázky - /typ ÁNO - NIE/ - osobnostné dotazníky
4. Popíšte metódu rozhovoru a uveďte jeho druhy Je to súbor otázok, ktoré zadávame v priamom kontakte. Rozhovor rozlišujeme: - individuálny a skupinový -štandardizovaný (znenie a poradie otázok je presne určené a pripravené - interview) -neštandardizovaný (prebieha pružnejšie, výskumník má pripravené len základné otázky -pološtandardizovaný (je najlepší, najprv respondenta uviesť do témy, nepýtať sa hneď otázkou „na telo“. Je potrebné počúvať odpoveď jedinca, nie násilnou formou ju ťahať z neho, dávať pozor na neverbálne prejavy a mimiku)
5. Čo je to reliabilita (spoľahlivosť) vyjadruje presnosť a spoľahlivosť pri aplikácii výskumného nástroja