Registrácia | Prihlásiť

Štátnicové otázky: Konkurencia, súčasná versus budúca hodnota, ekonomický versus účtovný zisk, hraničná analýza

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Konkurencia.

Je proces, v ktorom sa stretávajú rozličné trhové subjekty s ich diferencovanými záujmami a cieľmi.

Konkurencia medzi spotrebiteľmi - je motivovaná záujmom nakúpiť čo najviac a čo najlacnejšie.

Konkurencia medzi výrobcami - je motivovaná záujmom predať čo najviac a najvýhodnejšie.
Cieľom každého výrobcu je získať dominantnú pozíciu na trhu.

Cenová konkurencia - využíva ako nástroj konkurenčného boja cenu.

Necenová konkurencia - je založená na snahe získať zákazníka inými než cenovými metódami.
Jej nástrojmi sú, napr. reklama, vyššia kvalita, servis, obal,...
Hodnotenie (0x):