Registrácia | Prihlásiť

Referát: Rozvoj tvorivosti - hra s výchovným významom

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Výchova mimo vyučovania je označovaná aj ako pedagogika voľného času. Pod pojmom voľný čas si každý určite predstaví niečo iné. Je to možnosť venovať sa činnostiam, ktoré nás zaujímajú, bavia a prinášajú nám uspokojenie a uvoľnenie. No voľný čas nie je iba časom zábavy. Pri neorganizovanom trávení voľného času dochádza k veľkej časti úrazov detí, mladý ľudia ohrozujú seba i druhých experimentovaním s drogami, alebo z nudy prekračujú zákon. Preto by sme si mali položiť niekoľko základných otázok. Ako môžeme vo voľnom čase výchovne pôsobiť na deti a mládež? Ján Amos Komenský v Informatoriu školy materskej povedal : „ Deťom treba venovať najväčšiu starostlivosť, lebo sú najcennejším Božím darom a klenotom, ktorý sa nedá s ničím porovnať.“

Prvým miestom , kde sa dieťa stretáva s hrou a hračkou je rodina. Rodičia by preto mali tráviť svoj voľný čas so svojimi deťmi, hrať sa s nimi a nepodceňovať význam hry. Pre deti sú nezabudnuteľné práve chvíle strávené s rodičmi pri hrách, spoločných výletoch alebo iných činnostiach. Práve tie činnosti, ktorým sa venujú rodičia spoločne s deťmi vo voľnom čase, sa môžu stať predmetom záujmu detí v neskoršom období. Podstatnú časť činností detí predstavuje práve hra. Hlavne obdobie predškolského veku je vekom hry a hrou sa rozvíja. Pri hre sa dieťa učí víťaziť, ale i prehrávať a vyrovnať sa z prehrou. Rodičia často z pohodlnosti alebo pracovného zaneprázdnenia nechávajú dieťa sledovať televízne programy namiesto toho, aby sa spolu s ním pohrali. Je známy jav, že deti viac sledujú televíziu, video a nevenujú sa hrám. Získavajú síce množstvo informácií, ale odvádza ich to od tvorivej činnosti. Pasívna hra nahrádza aktívnu hru. Príčinou toho prečo sa deti málo hrajú, býva i to, že sa nemajú kde hrať. V okolí niet ihriska alebo priestoru na hry. Je preto vhodné nájsť si príležitosť stretnúť sa s rodičmi detí a informovať ich o význame hry pre dieťa, poradiť, ako sa s deťmi hrať a ako vytvárať pre dieťa vhodné podmienky na hru.
Hodnotenie (0x):