Nové informačné a komunikačné technológie zaujímajú rozhodujúce miesto v živote človeka. Aj preto sa dostávajú čoraz vo väčšej miere do našich škôl a pomaly ovplyvňujú všetky činnosti od riadenia vyučovacieho procesu učiteľom, samoštúdium a taktiež využívanie voľného času žiakmi. Mobilný telefón, počítač, internet, elektronická pošta (e-mail), chat, skryté a otvorené titulky v televízii a na videu si zaslúžia v súvislosti so sluchovo postihnutými väčšiu pozornosť aká sa im doteraz venovala. Vyššie spomenuté IKT využívajú písomnú formu jazyka a umožňujú sluchovo postihnutým bezproblémovo komunikovať, získavať informácie, vzdelávať sa a taktiež možnosť pracovne uplatniť sa. Je veľmi dôležité aj u sluchovo postihnutých dosiahnuť počítačovú gramotnosť a využívať tieto technológie aj vo vzdelávaní sluchovo postihnutých pri jednotlivých predmetoch, nielen na komunikáciu. Nazdávame sa, že používaním nových technológií sa komunikácia sluchovo postihnutých žiakov výrazne zmenila. Čoraz viac detí komunikuje prostredníctvom IKT a tým používa písomnú formu jazyka. Táto skutočnosť môže priniesť pozitívne zmeny v komunikácii, vo vyjadrovaní sa, v rozvíjaní slovnej zásoby, v správnom gramatickom vyjadrovaní. Prostredníctvom technológií majú možnosť sluchovo postihnutí komunikovať aj v posunkovom jazyku na diaľku, aj keď ešte mobilné telefóny v tomto smere majú malé rozlíšenie displeja a bolo by problematické identifikovať niektoré posunky a taktiež mimiku. Ale počítač a internet túto formu komunikácie, t.j. posunkový jazyk, dokážu zobraziť veľmi presne a ostro. Nechceme hovoriť o IKT v súvislosti so sluchovo postihnutými len z hľadiska komunikácie, ale predovšetkým z hľadiska vzdelávania, resp. vyučovania. Autori výskumu týkajúceho sa IKT a sluchovo postihnutých žiakov dospeli k záverom, že IKT môžu byť efektívne využívané vo výučbe zručností v písaní a čítaní s porozumením.