Organizovanie v systéme manažérskych funkcií - (obrázok z otázky č. 11) Organizovanie - je jednou zo základných manažérskych funkcií. Definícia organizovania Organizovanie predstavuje stanovenie úloh a cieľov, ktoré majú byť splnené, kto ich splní, ako sa budú plniť, kto a komu sa budú podávať správy o ich plnení, kto a o čom bude rozhodovať.
Podstata a význam funkcie organizovania Organizovanie - upravuje vzťahy medzi ľuďmi ako ľudskej činnosti pre dosiahnutie cieľov s využitím dostupných zdrojov organizácie. Organizovanie je proces, v ktorom sa: 1. Stanovujú a určujú presné a konkrétne úlohy ľudí, ktorí vykonávajú činnosť pre naplnenie cieľov organizácie. 2. Volia sa vhodné formy združovania činnosti ľudí do organizačných celkov, čím sa im vytvárajú a určujú predpoklady ich vzájomných vzťahov a spolupráce. 3. Vytvárajú podmienky na koordináciu úsilia pomocou vytvárania štruktúry procesov a štruktúry vzťahov medzi úlohami, právomocami a zodpovednosťou.