Komunikácia je neoddeliteľnou súčasťou riadenia a efektívneho fungovania organizácie rôzneho druhu a zamerania. Spektrum využitia významu tohto pojmu je naozaj široké, od obyčajného rozhovoru až po zabezpečovanie a plnenie pracovných úloh ale aj formovanie vzájomných vzťahov medzi zamestnancami a ich osobných kontaktov. - Riadenie bez komunikácie je nemysliteľné, v každej organizácii musí byť vytvorený rámec, systém pravidiel a komunikačných kanálov. Nevyhnutnosťou je i technické zabezpečenie komunikačnými prostriedkami. Tie do istej miery menia postupy a zvyklosti internej komunikácie a výrazne menia podmienky externej komunikácie. - Trend poslednej doby predznamenáva pokročilejšie štádium vo vývoji spoločnosti. Informačná spoločnosť sa začína postupne meniť na spoločnosť komunikačnú.
Profesionálna manažérska komunikácia je vždy cielená. Jej vnútorná štruktúra je tvorená tými istými zložkami ako interpersonálna komunikácia, ale každá zložka má kvalitatívne iný obsah.
Profesionálna komunikácia je charakteristická predovšetkým: - používaním odborných termínov a obsahovo vymedzených kategórií daného odboru, - používaním špecifických výrazových prostriedkov, - používaním komunikačných technik a nástrojov, - jasným definovaním komunikačného zámeru, - stupňom záväznosti a zodpovednosti voči komunikantom - príjemcom informácie, - spôsobom riešenia komunikačných konfliktov, ktoré v rámci komunikačného procesu vznikli.