Mobilné stroje s pásovými podvozkami dosahujú vysokých ťahových síl s využitím celkovej hmotnosti vozidla, čo im umožňuje lepšie využívanie maximálneho výkonu motora. Vďaka veľkej stykovej ploche pásov s pôdou sa dosahuje malého merného tlaku na pôdu a zlepšujú sa ťahové vlastnosti oproti kolesovým vozidlám.
Ďalšou veľkou výhodou pásových podvozkov je veľmi dobrá priechodnosť terénu, zdolávanie relatívne vysokých prekážok a vďaka nízkemu mernému tlaku na pôdu aj dobrá priechodnosť terénom s nižšou únosnosťou.
Každý z vyrábaných a používaných pojazdových pásov má svoje charakteristické vlastnosti a aj svoje použitie v rôznych terénnych podmienkach. Väčšina pojazdových pásov nie je vhodná dokonca a aj zakázaná na prevádzku po cestných komunikáciách a prepravu strojov s takýmito pásmi sú potrebné ťahače so špeciálnymi prívesmi a návesmi.
V súčasnosti sa na trhu vyskytuje viacero firiem zaoberajúcich sa výrobou samotných pojazdových pásov, (či už kovových alebo gumových) poprípade aj ich komponentov ako sú rozety, napínacie kladky, oporné kolieska a podobne.