Konštrukcia súčasných naftových motorov prechádza revolučnými zmenami v dvoch smeroch. V prvom smere sa rieši spaľovací priestor, kde sa uplatňuje priame vstrekovanie paliva, čím sa dosahuje lepšia tepelná účinnosť pri spaľovaní. V druhom smere sa riešia problémy palivovej sústavy integrovaným systémom riadenia chodu motora. Množstvo vstrekovaného paliva a okamih vstreku sú z dôvodov nárokov na malú spotrebu paliva a čo najmenšie množstvo emisií, riadené elektronicky. Túto elektronickú reguláciu palivovej sústavy zabezpečuje riadiaca jednotka motora.
Riadiaca jednotka motora určuje množstvo vstrekovaného paliva, začiatok vstreku paliva, plniaci tlak vzduchu, spätné vedenie výfukových plynov a čas predžeravenia žeraviacich sviečok. Riadiaca jednotka má v dátovej pamäti uložené dôležité informácie systému riadenia motora pre rôzne pracovné režimy. Vďaka elektronickému systému vstrekovania paliva je možné uskutočňovať korekciu vstrekovaného množstva v závislosti od tlaku vzduchu, teploty chladiacej kvapaliny a teploty paliva. Zohľadňovať tieto faktory v doterajších mechanických regulačných systémoch nebolo prakticky možné. Elektronická viacfaktorová regulácia umožňuje dlhodobo zabezpečovať nízku spotrebu paliva a škodlivých emisií. Súčasne dochádza k zvýšeniu výkonu motora a jeho rýchlejším reakciám pri meniacich sa prevádzkových zaťaženiach.