Registrácia | Prihlásiť

Štátnicové otázky: Marketing a jeho úloha v rozvoji podniku. Plánovanie, realizácia a kotnrola marketingového plánu

Skryť detaily | Obľúbený
  • Kvalita:85,3 %
  • Typ:Štátnicové otázky
  • Kategória:Ekonomika
  • Podkategória:Management
  • Predmet:Marketing
  • Ročník:2. ročník
  • Rozsah A4:4 strán
  • Zobrazené:1 265 x
  • Stiahnuté:14 x
  • Veľkosť:0,1 MB
  • Formát a prípona:MS Office Word (.doc)
  • Jazyk:slovenský
  • ID projektu:9679
  • Posledna úprava:07.09.2018
Náhľady Náhľady Náhľady
Každý podnik musí vo svojej činnosti myslieť perspektívne a spracovať si dlhodobú stratégiu rozvoja, aby sa prispôsobil zmene podmienok vo svojom odbore. Jednotná stratégia, vhodná pre všetky podniky, neexistuje. Podnik si musí nájsť svoj vlastný program prispôsobenia, najrozumnejší pre danú situáciu, príležitosti, ciele a zdroje firmy.

Marketingový program - plán integrujúci marketingový mix a stanovujúci časový a finančný harmonogram plnenia.
Efektívny marketingový program kombinuje všetky prvky marketingového mixu do podoby koordinovaného programu tak, aby harmonizoval s marketingovými cieľmi firmy.
Marketingový mix - 4 P - product (výrobok), price (cena), place (miesto), promotion (propagácia).
Produkt - kombinácia tovarov a služieb, ktoré firma ponúka cieľovému trhu - (kvalita, vlastnosti, štýl, meno značky, obal, služby, garancie).
Cena - suma, ktorú má zaplatiť zákazník za výrobok - (úroveň cien, diskonty, termíny platieb).
Miesto - aktivity firmy, ktoré zabezpečujú, aby výrobok bol k dispozícii cieľovým spotrebiteľom -(distribučné cesty, zásoby, doprava, interiér predaja).
Promotion - sprostredkovanie informácií o výrobku, presviedčanie spotrebiteľov o výhodnosti jeho nákupu - (reklama, podpora predaja, verejná mienka, publicita, osobný predaj).
Podnik zavádza taký marketingový mix, ktorý splní jeho ciele vo vybraných cieľových trhoch. Na to sa využívajú 4 marketingové riadiace funkcie: analýza, plánovanie, implementácia a kontrola.
Marketingová analýza sa začína komplexnou situačnou analýzou. Firma musí analyzovať svoj trh a marketingové prostredie, aby našiel atraktívne príležitosti. Potrebuje analyzovať svoje silné
a slabé stránky, príležitosti a ohrozenia (najznámejšia je swot analýza). Marketingová analýza poskytuje informácie pre všetky ostatné funkcie.
Marketingové plánovanie - rozhodovanie o marketingových stratégiách, ktoré pomôžu dosiahnuť celopodnikové strategické ciele.
Implementácia - praktické uskutočňovanie.
Päť prvkov implementácie - program akcií, organizačná štruktúra, systém rozhodovania a odmeňovania, personálne zdroje, kultúra a atmosféra organizácie. Ak chce firma úspešne realizovať svoje marketingové plány a stratégie, musí spojiť tieto prvky do jednoliateho programu.
Marketingová kontrola - zahŕňa operatívne sledovanie výkonov, zisťovanie príčin vzniku nedostatkov a rozhodnutia o korektúrnych opatreniach, ktoré odstránia tieto nedostatky, prípadne zmena cieľov.
Hodnotenie (0x):