1. PLÁNOVANIE V MARKETINGU ÚZEMIA. FÁZA KONCEPČNÁ. Plánovanie v marketingu územia nám umožňuje lepšie reagovanie na zmeny na trhoch. Cieľom marketingového plánovania je rozhodnutie o voľbe a pokrytí trhu, stanovenie správania voči subjektom na trhu a určenie vhodných marketingových nástrojov. Marketingový proces má päť fáz: 1. koncepčná fáza 2. fáza analýzy 3. fáza stratégie 4. fáza realizácie 5. fáza kontroly + pozri graf Marketingový proces!!!
Koncepčná fáza - stanovuje hodnoty a najvyššie ciele rozvoja územia s dlhodobým efektom. Zahrňuje formulovanie:
a/ Filozofie - zahŕňa základné postoje, presvedčenia, hodnoty, ktoré dlhodobo ovplyvňujú myslenie a konanie rozhodujúcich subjektov územia. Filozofia územia zodpovedá politike daného územia. Na základe poznania a uvedomenia si filozofie je možné formulovať víziu.