Proces rozhodovania podniku pre medzinárodný rast a jeho následná realizácia je špecifický proces, nakoľko každá firma čelí odlišnej situácii na domácom a potenciálnom zahraničnom trhu, inými zdrojmi pre internacionalizáciu a uplatňuje vo svojom podnikateľskom procese vlastnú stratégiu, ktorou chce dosiahnuť úspech. Tender na pridelenie frekvencií tretiemu mobilnému operátorovi na Slovensku vzbudil okrem odbornej aj pozornosť širokej verejnosti, nakoľko už v minulosti prebehlo viacero neúspešných výberových konaní. V auguste 2006 výberová komisia rozhodla, že voľné telekomunikačné frekvencie budú pridelené spoločnosti Telefónica O2 Slovakia. Od vstupu tretieho operátora sa očakávalo najmä zostrenie konkurenčného boja o zákazníka, ako aj všeobecné zníženie cien. V tejto práci sa zameriame na analýzu a zhodnotenie aktivít spoločnosti pred samotným spustením komerčnej prevádzky ako aj prvkov, ktorými sa spoločnosť pokúsila zaujať potenciálnych zákazníkov a presadiť sa na trhu. Naším cieľom ďalej bolo porovnanie atribútov ponuky nového operátora s ponukami jeho už zabehnutých konkurentov a ich posúdiť ich potenciálnu atraktivitu pre zákazníka, posúdiť úspešnosť aktivít Telefónicy O2 jednak pre rozvoj trhu, ako aj pre spoločnosť samotnú, a identifikovať silné a slabé stránky vstupnej stratégie spoločnosti. Nakoľko príchod nového operátora bol už dlhodobo očakávaný, boli jeho kroky podrobne sledované médiami, odbornou aj širokou verejnosťou. Mnoho informácií bolo teda k dispozícií v médiách, prostredníctvom tlačových správ či informácií zverejnených na firemnej internetovej stránke. Časť informácií sme získali na základe vlastnej skúsenosti s tretím operátorom, z prezentácií jeho predstaviteľov na pôde Ekonomickej univerzity a Národných dňoch kariéry 2008. Práca okrem úspešných aktivít Telefónicy O2 spomína aj pochybenia, ktorým sa spoločnosť nevyhla, najmä v súvislosti s legislatívnymi požiadavkami, či problémami súvisiacimi so začiatkom prevádzky. Podľa našich informácií ide o prvé hodnotenie činnosti spoločnosti konfrontované aj s aktivitami konkurencie s načrtnutím otázok, ktoré operátor plánuje, resp. bude musieť vyriešiť v budúcnosti.