Registrácia | Prihlásiť

Semestrálna práca: Informačný systém podniku

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
Vytvoriť informačný systém v podniku je pomerne komplikované. Treba poznať jednotlivé procesy ktoré v podniku fungujú a jednotlivé činnosti, aby sa dal vytvoriť dobrý informačný systém. Čo to vlastne je informačný systém?
Informačný systém (IS) je systém na zber, udržiavanie, spracovanie a poskytovanie informácií. Príkladom informačného systému môže byť kartotéka, telefónny zoznam, kniha došlej pošty alebo účtovníctvo. Systém nemusí byť nutne automatizovaný pomocou počítačov a môže byť aj v papierovej forme.

Podmienkou efektívneho fungovania podnikov je osvojenie si moderného manažmentu. Podniky s dobrým manažmentom, predovšetkým vrcholným a stredným, prosperujú. Kľúčovým faktorom efektívneho fungovania všetkých organizácií sú kvalifikovaní manažéri. Tí musia mať potrebné vedomosti, skúsenosti a schopnosti, aby vedeli efektívne vykonávať manažérske činnosti. Schopnosť každej firmy prežiť závisí hlavne od schopnosti rýchlo reagovať na vonkajšie vplyvy, ale aj od umenia prispôsobiť sa novým podmienkam prostredia. To všetko kladie mimoriadne vysoké nároky na manažérov. Niet pochýb o tom, že k výkonnosti firiem vo významnej miere prispieva aj efektívne využívanie informácií. Kvalita rozhodovania závisí predovšetkým od kvalitných informácií a schopnosti spracovať ich. Niektoré vonkajšie okolnosti nútia podniky do nových technológií, aby boli inteligentnejšie, aby z dát a informácií, ktoré pri svojej každodennej činnosti zozbierajú a spracujú, vyťažili aj určité strategické informácie dôležité pre ich ďalšie rozhodovanie.
Z hľadiska vnútorného života podniku je jeho účelom zlepšenie šírenia a zdieľania vnútropodnikových informácií. Z hľadiska spojenia s okolím je zasa účelom, aby podnik prezentoval svoje výrobky, služby a prípadne aj plány do budúcnosti. Za účelom efektívneho využívania informácií sa v podnikoch používajú systémy, ktorých úlohou je produkovať kvalitné a relevantné informácie potrebné pre riadiaci proces. Odborníci tvrdia, že na prijatie rozhodnutia je potrebné mať 95% informácií, zvyšných 5% neinformovanosti predstavuje riziko pri prijímaní rozhodnutia. Manažéri majú síce často nedostatok potrebných a kvalitných informácií, ale rovnako často trpia prebytkom nepotrebných informácií, ktoré kradnú čas a určite neprispievajú k zvýšeniu kvality riadenia. Nestačí, aby mal manažér dostatok kvalitných informácií. Na kvalitné riadenie je rovnako dôležité, aby mal k dispozícii kvalitné metódy a výkonné prostriedky na spracovanie informácií pre prípravu rozhodnutí.
Hodnotenie (0x):