Súčasný vývoj vo svete ekonomiky a obchodu je sprevádzaný prvkami globalizácie a s ňou prichádza pre firmy akéhokoľvek zamerania aj hyperkonkurencia. Všetky konkurenčné výhody, ktoré si firmy vybudovali sú výhodou na krátku dobu a musia neustále hľadať niečo, čím by sa odlíšili od ostatných firiem, ktoré pôsobia v jej danom odvetví. Zdrojom konkurenčných výhod väčšiny firiem je orientácia na kvalitu, neustále zdokonaľovanie svojich výrobkov pomocou inovácií a orientácia na ekológiu. Hlavným cieľom firmy v trhovej ekonomike je zabezpečiť jej komerčnú a ekonomickú úspešnosť. Tú sa firme podarí dosiahnuť pomocou využitia rôznych stratégií a nástrojov riadenia firmy.
Cieľom seminárnej práce je analýza odvetvia pivovarníctva, definovanie najväčších konkurentov v ňom. Pri analýze odvetvia bude použitý model Michaela Portera a jeho piatich konkurenčných síl ako základná metóda konkurenčných analýz a stratégií.