- každý podnik vyrába preto, aby všetky svoje výkony preda za určitú cenu - zákonitosti a podmienky predaja skúma teória odbytu
- najznámejšie sú 2 TEÓRIE: 1. funkcionálna teória odbytu - odbytová logistika - zaoberá sa vecnou stránku odbytu - skúma odbyt na základe funkcií: » priestorová - dodať výrobky na mieste spotreby » časová - dodať tovar v požadovanom čase » kvalitatívna - dodať tovar v požadovanej kvalite (skúma ako kvalita vplýva na predaj tov.) » kvantitatívna - dodať tovar v požadovanom množstve » komunikačná - prenášať informácie medzi odberateľom a dodávateľom 2. nástrojová teória odbytu - je založená na trhu a skúma akými nástrojmi sa dá ovplyvniť predaj výrobkov a aká je situácia na trhu - nazýva sa aj MARKETING alebo marketingový mix - nástroje M mixu: • kontraktačná politika podniku • výrobková pp • komunikačná pp • distribučná pp - najlepšie pre odbyt. činnosť podniku je, keď sa odbytová logistika uplatňuje spolu s M mixom