Zisťovanie potrieb - všetky činnosti spojené so zhromažďovaním vstupov marketingu sú zamerané na zisťovanie potrieb a želaní zákazníkov. Marketing sa snaží tieto potreby uspokojiť - úlohou účinného marketingu je pochopiť potreby zákazníkov, zistiť relatívny význam každej potreby a naplánovať postup úplného uspokojenia každej z nich
Potreby • hmotné • nehmotné
hmotné - tieto potreby možno ľahko opísať a zmerať nehmotné - sú postrehnuteľné, zistiteľné
Potreba je vyjadrením objektívneho stavu, je to pociťovanie nedostatku niečoho. Potreby sú klasifikované rozmanitými spôsobmi. Delia sa na: • Biogénne (primárne) - tvoria potreby vrodené, ktoré sú viazané na fyziológiu organizmu • Sociogénne (sekundárne) - zaraďujeme potreby naučené, ktoré sú viazané na psychiku
Ďalšia klasifikácia: materiálne, nemateriálne, ekonomické, neekonomické, výrobné.. Ďalšie: osobné a spoločenské potreby, a individuálne a kolektívne
Anticipácia potrieb - trhové prostredie sa veľmi rýchlo mení - úspešný marketing spočíva práve v tom, že marketingoví pracovníci musia bezprostredne reagovať na tieto zmeny - pri anticipácii používajú celý rad metód a postupov