Registrácia | Prihlásiť

Prednášky: Marketing - poznámky z rôznych kapitol prednášok

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
Zisťovanie potrieb
- všetky činnosti spojené so zhromažďovaním vstupov marketingu sú zamerané na zisťovanie potrieb a želaní zákazníkov. Marketing sa snaží tieto potreby uspokojiť
- úlohou účinného marketingu je pochopiť potreby zákazníkov, zistiť relatívny význam každej potreby a naplánovať postup úplného uspokojenia každej z nich

Potreby
• hmotné
• nehmotné

hmotné - tieto potreby možno ľahko opísať a zmerať
nehmotné - sú postrehnuteľné, zistiteľné

Potreba je vyjadrením objektívneho stavu, je to pociťovanie nedostatku niečoho.
Potreby sú klasifikované rozmanitými spôsobmi.
Delia sa na:
Biogénne (primárne) - tvoria potreby vrodené, ktoré sú viazané na fyziológiu organizmu
Sociogénne (sekundárne) - zaraďujeme potreby naučené, ktoré sú viazané na psychiku

Ďalšia klasifikácia: materiálne, nemateriálne, ekonomické, neekonomické, výrobné..
Ďalšie: osobné a spoločenské potreby, a individuálne a kolektívne

Anticipácia potrieb
- trhové prostredie sa veľmi rýchlo mení
- úspešný marketing spočíva práve v tom, že marketingoví pracovníci musia bezprostredne reagovať na tieto zmeny
- pri anticipácii používajú celý rad metód a postupov
Hodnotenie (0x):