Papula Jozef. Podnikanie. Pre úspešné podnikanie je veľmi dôležité, aby podnik dôkladne zvážil príležitosti a riziká, ktoré mu prostredie poskytuje a využil ich vzhľadom na svoje silné, slabé stránky, resp. špecifické prednosti v porovnaní s konkurenciou. K tomu, aby firma bola úspešná, bude musieť vytvárať príťažlivú ponuku pre cieľové trhy a prispôsobiť svoje aktivity trendom. Cieľom tejto analýzy je zistiť a zhodnotiť oblasti, v ktorých bude mať podnik svoje slabiny a naopak, v ktorých bude silný. Na základe tohto zisťovania budú potom stanovené špecifické príležitosti podniku a budú robené opatrenia pre odstránenie nedostatkov, ktoré by znižovali konkurencie schopnosť podniku. Silné a slabé stránky budem vyhodnocovať z hľadiska jednotlivých činností podniku. A chceme svoje ciele uskutočniť, musíme vstúpiť do kontaktu s množstvom iných subjektov. Subjekty tvoria jeho mikroprostredie a makroprostredia, v ktorom podnik funguje a ktoré ho ovplyvňuje.