Vedenie ľudí (Leadership), ako funkcia manažmentu, odráža tú časť manažérskej práce, v rámci ktorej manažér motivuje pracovníkov, komunikuje, rieši konflikty a pod. Cieľom vedenia ľudí je ovplyvňovať správanie ľudí tak, aby sa usilovali dosiahnuť ciele organizácie.
Rozdiel medzi pojmami manažér a líder:
Manažér • je menovaný alebo volený • má udelenú formálnu moc / právomoc odmeniť či potrestať • jeho schopnosť ovplyvňovať je založená na formálnej autorite, ktorá vychádza z jeho pozície Líder • môže byť volený v rámci skupiny, ale väčšinou sa ním sám stane prirodzene vďaka svojim kvalitám • ovplyvní ľudí aj tam, kde formálna autorita nemá vplyv
Nie každý líder má schopnosť byť manažérom a zvládnuť ostatné (3) funkcie manažmentu. Ale každý manažér by mal byť lídrom.