Marketingový informačný systém možno definovať ako súbor personálnych (manažéri a pracovníci) a vecných (zariadenia metódy a nástroje) prvkov, ktorými firma zabezpečuje dostatočnú kvantitu a kvalitu informácii, ktoré sú potrebné pri marketingovom rozhodovaní. Jeho jestvovanie a využívanie zabezpečujú kompetentní odborníci, pretože v trhovej ekonomike bez relevantných informácií nemá firma v konečnom dôsledku žiadnu šancu na úspech na konkurenčne výdatnom trhu. Pri vytváraní MIS treba rešpektovať určité podmienky: • dbať na jeho systémovú podstatu • udržiavať vyváženosť statickej a dynamickej podstaty systému • treba vykonávať rozhodujúce procesné funkcie (od získavania až po uchovávanie informácií) • zabezpečiť aplikačný súlad jednotlivých podsystémov • rozhodujúce funkcie v MIS obsadzovať kvalifikovanými odborníkmi • zosúladiť plány aktivít v MIS s plánmi marketingovej činnosti, a pod.