Matoušek a kol. Supervízia je celoživotná forma učenia, zameraná na rozvoj profesionálnych zručností a kompetencií supervidovaných, pri ktorej je kladený dôraz na aktiváciu ich vlastného potenciálu v bezpečnom a tvorivom prostredí. Z inštitucionálneho hľadiska je supervízia profesionálnym postupom pozorovania, reflexie profesionálnej praxe a postgraduálneho vzdelávania.
Jeden človek /supervizant-pracovník, ktorý je supervidovaný/ prináša druhému človekovi /supervízorovi-odborníkovi, ktorý supervíziu prevádza/ príbeh, obraz, pocity týkajúce sa tretieho človeka /klienta/ a podáva selektívne, subjektívne správy o niektorých aspektoch svojej práce. Vo vzájomnej spolupráci medzi supervízorom a supervidovaným ide o spoločné hľadanie riešnia v atmosfére dôvery, o rozvíjanie sebareflexie vedúcej k pochopeniu doposiaľ neuvedomených súvislostí, vzťahov, pocitov a ich odrazu v pracovnej činnosti. Supervidovaní môžu byť nielen jednotlivci, ale aj skupiny a týmy.