1.1 Marketing Philip Kotler definuje marketing ako spoločenský a manažérsky proces, ktorého prostredníctvom uspokojujú jednotlivci i skupiny svoje potreby a priania v procese výroby a zmeny výrobkov alebo iných hodnôt.
Obrázok č.1 ukazuje, ako sú jednotlivé prvky marketingovej koncepcie prepojené a ako na seba vzájomne nadväzujú.
Obr. č. 1: Základy marketingovej koncepcie Prameň: Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing, Grada Publishing, Praha, 2004
Súčasný marketing predstavuje podnikateľskú filozofiu, ktorá sa jednoznačne orientuje na zákazníka, na uspokojovanie jeho potrieb a prianí. Marketing je funkciou organizácie, ktorá identifikuje nenaplnené potreby a požiadavky, definuje a meria ich veľkosť, určuje, ktorým cieľovým trhom môže organizácia najlepšie slúžiť, rozhoduje o príslušných výrobkoch, službách a programoch, ktoré majú slúžiť týmto trhom, a vyzýva každého v organizácii k tomu, aby „myslel na zákazníka a slúžil mu“. Zo spoločenského hľadiska je marketing silou, ktorá využíva industriálnu kapacitu národa k tomu, aby uspokojila potreby spoločnosti.