Registrácia | Prihlásiť

Seminárna práca: SWOT analýza - strategický marketing

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Seminárna práca je zameraná na priblíženie problematiky týkajúcej sa SWOT analýzy, ktorá je ľahko použiteľným nástrojom na rýchle spracovanie prehľadu o strategickej situácii podniku.

V teoretickej časti sme v krátkosti vysvetlili pôvod a význam pojmu SWOT analýza. Taktiež sme uviedli proces jej tvorby a štruktúru. Tieto teoretické informácie sú podkladom pre spracovanie praktickej časti seminárnej práce.

Praktická časť práce je zameraná na špecifikovaní SWOT analýzy na konkrétnom podniku. Zvolili sme si pekáreň EMONT, s. r. o. so sídlom v Kvetoslavove.

V súčasnosti je trh v potravinárskej sfére plne rozvinutý a vo veľkej miere aj rozdelený. Pôsobí tu viacero firiem s rovnakým zameraním, pričom každá z nich má určitý podiel na trhu. Pekáreň svojím charakterom patrí k malým pekárňam, ktorá sa zaoberá výrobou, predajom a distribúciou kvalitných pekárenských výrobkov.

Aby firma mohla obstáť v konkurenčnom boji, pravidelne zhodnocuje svoje silné, slabé stránky, snaží sa vyhýbať rizikám a využiť všetky príležitosti, ktoré sa jej naskytnú.

Na základe interných materiálov a informácií od zamestnancov pekárne sme identifikovali silné, slabé stránky podniku a taktiež jeho príležitosti a riziká.

V závere práce sme zhodnotili situáciu podniku, vybrané položky SWOT analýzy, výhody, nevýhody pekárne.
Hodnotenie (0x):