Registrácia | Prihlásiť

Prednášky: Marketing - prednášky, konzultácie

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady Náhľady
Zjednodušene je M veda alebo podnikateľská filozofia. O jeho dôležitosti v dnešnej dobe svedčí aj to, že sa vyučuje sa nielen na ekonomických, ale aj na mnohých iných typoch škôl.

Podľa Bauera ho možno chápať v užšom, širšom a rozvinutom zmysle:
• v užšom predstavuje takú podnikateľskú činnosť, ktorá v záujme uspokojovania potrieb a želaní zákazníkov skúma trh za účelom poznania potrieb, vytvára trhom požadované výrobky a služby, oboznámi s nimi spotrebiteľov, určí ceny, zorganizuje predaj produktov a ovplyvňuje kupujúcich
• v širšom určitú podnikateľskú filozofiu, uplatňovanú v celom podniku, firma ako celok sa má stotožniť so svojimi zákazníkmi, vcítiť sa do ich problémov a riešiť ich - úlohou vrcholového manažmentu je integrovať marketingový prístup do všetkých podnikových funkcií a činností
• v rozvinutom prekračuje oblasť podnikateľskej, ziskovej sféry a uplatňuje sa aj v oblasti neziskovej činnosti (školstvo, politika, armáda, cirkev)

Marketing v praxi môže byť:
1. Podnikateľskou filozofiou
2. Spôsobom podnikateľského uvažovania a myslenia
3. Metódou podnikateľskej činnosti
4. Podnikovou funkciou
5. Organizačným útvarom
Hodnotenie (0x):