Registrácia | Prihlásiť

Študijný materiál: Žánre v reklame

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Lyrika
Lyrika neumožňuje divákovi stotožnenie prostredníctvom zachytenia prvkov z vonkajšieho (objektívneho) prostredia. Ponúka možnosť sledovať vnútorný svet, iba vo výraze postavy sa odzrkadlí vonkajšia skutočnosť. Popisnosť je nahradená subjetkívnimi vnemami

Epika

Rovnako ako lyriku môžeme v spotoch nájsť epiku. Isteže pôvodné epikos (rozprávaný) nie je v reklame príliš obvyklé. Film má však k tejto štruktúre veľmi blízko - podobne ako román môže zachytiť rozsiahle obrazy zo života, ale podrobiť ich drobnohľadu, môže sa v celku neobmedzene pohybovať časom i priestorom, zameriavať pozornosť na rôzne postavy. Základom rozprávania je časový prúd - miestami dynamický, pokojný. Epické rozprávanie môže byť rovnako založené na epizódach, ktoré spojuje často pohľad jednej postavy. Môže to byť rozprávač (v obraze či mimo deja) a jeho monológ či titulky, kedy slová suplujú rozprávača. Vytvára sa tak uzatvorený celok.
Kľúčové slová:

žánre

reklama

horor

dráma

epika

komédia

Hodnotenie (0x):