Registrácia | Prihlásiť

Seminárna práca: Ratingové hodnotenie na mikroúrovni - vývoj ratingového hodnotenia konkrétneho podniku a jeho vplyv na cenu akcii

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
Čo je to raiting?

Rating je schopnosť daného subjektu plniť svoje záväzky. Pomocou začiatočných písmen abecedy (A až D) a ich kombináciou s malými písmenami, príp. znamienkami ± vyjadrujú ratingové agentúry svoje hodnotenia krajín, bánk, spoločností. Najvyššie hodnotenie je AAA (Aaa).

Čo je nevýhoda ratingu?

Nevýhodou je, že rating nie je stabilným hodnotením. Vplývajú tu výrazne vnútorné a vonkajšie faktory, ktoré môžu zmeniť platobnú schopnosť.

Čo je úlohou ratingu?

Hlavnou úlohou je hodnotiť bonitu emitentov a zaradiť ich podľa štandardizovaného systému do určitej skupiny. Zmeny hodnotenia sú veľmi dôležitým signálom pre potenciálneho investora, preože bez ratingu je veľmi nákladné umiestniť obligácie na kapitálovom trhu, vyžaduje si to vyššie úrokové sadzby. Zmeny k vyššiemu hodnoteniu sa nazyvaju upgrading a zmeny k nižšiemu hodnoteniu sa nazývaju downgrading.

Kto prideľuje rating?

Rating prideľujú najmä renomované agentúry, ktoré sú nezávislé, podľa štandardizovaného modelu.
Najvýznamnejšie ratingové agentúry: Moody´s, Standard&Poor´s, Fitch, Thompson Bank Watch z amerických agentúr, japonská agentúra The Japan Bond Research Institute, cyperská agentura Capital Intelligence a britská IBCA Group(Internetional Banka Credit Analysis, ktorá je najväčšou bankou v Európe) v súčastnosti sa však spojila s Fitch a vytvorili tak FitchIBCA. Na slovensku pôsobí Slovenská ratingová agentúra(SRA) a Czech rating agency.
Hodnotenie (0x):