Registrácia | Prihlásiť

Seminárna práca: Didaktický test - kľúčové kompetencie technických predmetov

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
1. Teoretické východiská pre tvorbu didaktických testov

Didaktický test je nástroj systematického zisťovania (merania) výsledkov vyučovacieho procesu. Systematické zisťovanie (meranie) znamená, že didaktický test bol navrhnutý, overený, prípadne externe posúdený a použitý podľa vopred vymedzených pravidiel. Podľa nich sa tiež vyjadrujú aj výsledky zisťovania. Tvorca didaktického testu má stanovené konkrétne pravidlá, preto bežné písomky, v ktorých tieto pravidlá nie sú zvyčajne dodržané, nemôžeme považovať za didaktický test.

Kontrolná funkcia didaktického testu sa vzťahuje na získavanie spätnej väzby, informácie potrebnej na reguláciu vyučovania a učenia sa. Pre učiteľa je to informácia potrebná na prípadnú korekciu plánu vyučovania. Konkrétna a pravdivá informácia je však určená aj žiakovi a má charakter posilnenia učenia sa. Z tohto hľadiska majú potom tzv. priebežné testy, v ktorých sa výsledky v zásade neklasifikujú, motivačný účinok.
Hodnotenie (0x):