Registrácia | Prihlásiť

Prednášky: Firemné plánovanie (12 prednášok)

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady Náhľady
Po 2. svetovej vojne bolo charakteristické:
1.) dopyt vysoko prevyšoval ponuku
2.) nízka konkurencia
3.) relatívny dostatok zdrojov
4.) podniky boli ako introverti, podnik nemal žiadnu potrebu, aby sa zaoberal zákazníkmi, konkurentmi, odberateľmi, čiže sa nezaoberal prostredím
5.) neboli diskontinuálne zmeny
Takto to bolo do 60. - 70. rokov min. storočia.
Potom:
1.) plne sa obnovil produkčný potenciál Japonska
2.) plne sa obnovil produkčný potenciál Nemecka
3.) došlo k rozvoju ďalších štátov, napr. USA

Ponuka vysoko prevyšuje dopyt, v niektorých odvetviach až o 40 %. => Megakonkurencia, superkonkurencia, boj o život v ekonomike.
73. rok - 1. krát vznikla Ropná kríza, kedy OPEC z večera do rána niekoľko násobne zvýšil ceny ropy a ropných produktov. Vtedy si podniky uvedomili, ako veľmi závisia od vonkajšieho prostredia. Dochádza k deficitu zdrojov. Zdroje ropy sú na 30-50 %; 30 ak sa bude používať tak, ako doteraz, 50 r ak dôjde k úspore.
Podnik sa musí zmeniť na extroverta.
V rámci globalizácie svetovej ekonomiky sa vytvára triáda - USA ako vodca, Japonsko ako vodca.
Podnik, ak chce existovať, musí sa zaoberať prostredím:
- aká je konkurencia
- či má zákazníkov.

Otázka je manažment, že podnik nestačí, aby existoval, ale aj aby prosperoval.
Všetko je napojené na proces globalizácie.
...
Hodnotenie (0x):