Registrácia | Prihlásiť

Prednášky: Marketing (Úlohy marketingového manažéra, Analýza marketingového prostredia, Analýza odvetvia a konkurencie...)

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
Analýza potrieb a trendov v makroprostredí
Úspešné firmy sú si vedomé, že marketingové prostredie prestavuje nekončiaci reťazec príležitostí a hrozieb. Úlohou marketingových pracovníkov je tieto príležitosti a hrozby včas identifikovať. Mnoho informácií o nových príležitostiach možno získať identifikovaním trendov, t.j. charakteristických smerov alebo postupností vývoja udalostí, ktoré sa vyznačujú dlhodobou tendenciou. Pozornosť treba venovať i megatrendom, ktoré sú reprezentované veľkými sociálnymi, ekonomickými, politickými a technologickými. zmenami, ktoré sa vyvíjajú pozvoľna (7-10 rokov). Je potrebné, aby sme odlíšili módne výkyvy, trendy a megatrendy. Na rozdiel od trendov sú módne výkyvy nepredvídateľné, krátkodobé . Trendy sa dajú predpovedať.

Naisbit identifikoval 10 megatrendov pre 90-roky :
1. rozvoj celosvetovej ekonomiky
2. renesancia humanitných odborov
3. vznik nových tržných ekonomík
4. celosvetový životný štýl doprevádzaný kultúrnym vlastníctvom
5. privatizácia v oblasti sociálnej starostlivosti
6. ekonomický vývoj v tichomorskej oblasti
7. zapojenie žien do vedúcich postavení
8. epocha biológie
9. obrodenie náboženstvá
10. rastúci význam jednotlivca
...
Hodnotenie (0x):