Registrácia | Prihlásiť

Ročníková práca: Generálna oprava vstrekovacieho čerpadla

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
Aj keď vznetový a zážihový motor sú prakticky rovesníci, vo viac ako storočnej histórii výroby osobných automobilov sa vznetové motory veľmi dlho nedokázali presadiť. A na niektorých významných svetových trhoch, ako je americký alebo japonský o ne stále prakticky nie je záujem. Ich éra je ale tu. V bohatých európskych štátoch podiel predávaných automobilov so vznetovými motormi z roka na rok rastie. Záujem o ne by bol napríklad aj u nás, keby mali ľudia viac peňazí a nemuseli si vyberať autá najmä podľa ceny.

Ubúdajúce zásoby ropy a tlak na zmenšovanie emisií zhoršujúcich životné prostredie, vrátane kysličníka uhličitého, patriaceho do skupiny látok spôsobujúcich v atmosfére Zeme tzv. skleníkový efekt, nútia automobilky vyrábať čoraz úspornejšie a „čistejšie“ motory pre svoje automobily. Jednou z racionálnych alternatív pohonu do času, keď začne masová výroba automobilov poháňaných elektromotormi (napríklad v kombinácii s palivovými článkami), je nepochybne vznetový motor. O čoraz väčší záujem o tento druh pohonu pre osobné autá sa významnou mierou zaslúžila spoločnosť Robert Bosch. Spolupracovala a stále spolupracuje s viacerými automobilkami na vývoji vysokotlakých vstrekovacích systémov vznetových motorov s priamym vstrekom nafty do valcov, pričom zabezpečuje podstatnú časť spoločného vývoja, alebo niektoré systémy a ich komponenty vyvíja len vo vlastnej réžii.

Od roku 1986, kedy bolo použité prvý raz čerpadlo Bosch s elektronickou reguláciou (EDC), sa zmenšil obsah emisií vo výfukových plynoch vznetových motorov na jednu desatinu. Vďaka vysokotlakým systémom vstrekovania nafty vzrástol výkon vznetových motorov za rovnaké obdobie dvojnásobne a merná spotreba nafty klesla o 40 %.
...
Hodnotenie (0x):