Registrácia | Prihlásiť

Seminárna práca: Zaradenie dieťaťa do predškolského zariadenia a adaptačné problémy

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Zaradenie dieťaťa do predškolského zariadenia

Na právo dieťaťa na jedinečnosť a na jeho všestranný rozvoj v súlade s Deklaráciou práv dieťaťa nadväzuje aj naša platná legislatíva. Poslanie materskej školy je definované už v § 5 ods. 1 zákona NR SR č. 279/1993 Z. z. o školských zariadeniach. V § 2 ods. 1 vyhlášky MŠaV SR č. 353/1994 Z. z. o predškolských zariadeniach v znení zmien a doplnkov vyhlášky MŠ SR č. 81/1997 Z. z. je konkretizované poslanie predškolských zariadení nasledovne: „Poslaním predškolského zariadenia je dopĺňať rodinnú výchovu o výchovno-vzdelávaciu činnosť zameranú na všestranný rozvoj osobnosti dieťaťa, jeho sociálno-emocionálny, fyzický a intelektuálny rozvoj v súlade s individuálnymi a vekovými osobitosťami.” Z uvedeného vyplýva hlavný cieľ predškolskej výchovy, ktorým je všestranný rozvoj osobnosti dieťaťa.

1.1. Pedagogicko-psychologické aspekty usporiadania života detí v materskej škole

Deti sa príchodom do materskej školy dostávajú do nového sociálneho prostredia s rozmanitými sociálnymi vzťahmi a menia svoj spôsob života. Mení sa aj denný poriadok detí a ich doterajší život sa obohacuje o nové zmyslovo-pohybové, poznávacie a citové podnety ako aj sociálne kontakty s rovesníkmi a dospelými osobami. Deti nadobúdajú nové príležitosti na sebazdokoňaľovanie v rôznych, doposiaľ neznámych oblastiach.
...
Hodnotenie (0x):