Registrácia | Prihlásiť

Seminárna práca: Pružné vzdelávacie systémy

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
Pri snahe o charakteristiku pojmu „pružného vzdelávania“ zistíme, že len ťažko nájdeme stručnú a pritom dostatočne výstižnú definíciu, ktorá by v kompaktnej forme postihovala všetky možné aspekty tohto pojmu. Úplne všeobecne však možno povedať, že pri pružnom vzdelávaní ide o snahu o pružnú reakciu univerzít na meniace sa prostredie, v ktorom vzdelávanie prebieha. To je charakteristické zvyšujúcou sa pestrosťou skladby študujúcich a z nej prameniacou šírkou ich záujmov a očakávaní. Pestrú množinu študujúcich možno uspokojiť len zabezpečením dostatočnej pružnosti pri voľbe miesta, času, tempa a obsahu kurzov a vzdelávacích zdrojov a zvýšenou prístupnosťou vzdelávacích služieb. Celý komplex nových postojov k riešeniu čiastočných problémov nakoniec vedie k novej filozofii poskytovania vzdelávania. Rozsah zmien je taký veľký, že niektorí autori hovoria o revolúcii v oblasti vzdelávania.
...
1.1. Dištančné vzdelávanie
Existuje mnoho definícií dištančného vzdelávania. Výstižná je definícia, ktorú použil Rowntree:
“Dištančné vzdelávanie je technológia, ktorá umožňuje študujúcemu učiť sa samostatne, a to vďaka samoinštrukčným materiálom (ako sú špeciálne učebnice, cvičebnice, multimediálne balíky a iné.) a WWW materiálom, zdrojom v práci a obci, dopisovaniu, telekonferenciám a podpore tútora a konzultanta. Môže byť viac otvorené ako konvenčné kurzy.”
Dištančné vzdelávanie je forma riadeného samostatného štúdia, pri ktorom sú vyučujúci trvalo, alebo prevažne fyzicky oddelení od študujúcich. V procese dištančného štúdia vystupuje učiteľ ako tzv. tútor. Jeho hlavnou úlohou je kontrolovať plnenie požadovaných úloh, hodnotiť (známkovať) samostatné práce študujúcich, oznamovať im výsledky, odpovedať na otázky, viesť prípadné konzultácie a pod. Dištančné štúdium sa neprednáša, jeho ťažisko spočíva vo využívaní študijných materiálov.
Dištančné vzdelávanie : učiteľ - médium - študent
...
Hodnotenie (0x):